BREAKING: Snopes Just Got BUSTED Censoring KEY Facts To Protect Liberal ICON

Like this article?

Dean James III% AMERICA’S FREEDOM FIGHTERS –

Millions of Department of State tax dollars were sent to Secretary of State John Kerry’s daughter’s ‘charity.’ That is ILLEGAL.

When the Daily Caller News Foundation Investigative Group reported on this scandal the ultra-liberal ‘fact-checking’ site, SNOPES conveniently doctored the story to protect Kerry.

take our poll - story continues below

Should Brett Kavanaugh withdraw over sexual misconduct allegations?

  • Should Brett Kavanaugh withdraw over sexual misconduct allegations?

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Completing this poll grants you access to AFF updates free of charge. You may opt out at anytime. You also agree to this site's Privacy Policy and Terms of Use.

The Daily Caller reports:

ADVERTISEMENT - STORY CONTINUES BELOW

The Peace Corps awarded more than $9 million of State Department money to Dr. Vanessa Kerry’s nonprofit for a program she established in conjunction with officials from both agencies. Most of those funds were awarded while Kerry’s father was the nation’s chief diplomat.

 

 The DCNF’s Sept. 12, 2016, article by Investigative Group reporter Ethan Barton was based entirely on multiple government documents and thorough research. The Sept. 12 story was the first of nearly a dozen Kerry revelations.

 

Snopes.com writer David Emery criticized TheDCNF’s reporting nearly three months later in a Thursday article, but presented no evidence that refuted TheDCNF’s findings. The so-called “investigator of urban legends, rumors, hoaxes & all manner of codswallop,” according to his Twitter bio, also made numerous false statements, starting with the first sentence.

ADVERTISEMENT - STORY CONTINUES BELOW

Snopes wrote about story, heading it with the claim “Secretary of State John Kerry “funneled” taxpayer money into his daughter’s global charity,” citing the DNF article and calling it “unproven.”

The trouble is, the Daily Caller never made that claim.

The State Department funneled money from the Peace Corps to Kerry’s daughter’s foundation, not Kerry himself.

 

 By changing the story to be about Kerry himself, Snopes can pretend it actually fact checked the article, and leave readers thinking they did too.

The Daily Caller continues:

ADVERTISEMENT - STORY CONTINUES BELOW

The Peace Corps gave Dr. Kerry’s charity – called Seed Global Health – its first State Department-funded award in 2012 while her father was the Senate Committee on Foreign Relations chairman, which oversees the State Department and the Peace Corps, TheDCNF wrote and Emery confirmed.

“However, the inference that Chairman Kerry was personally involved in the appropriation of said funds is fallacious,” Emery wrote. But The DCNF never made that claim.

Snopes.com is a complete joke ran by leftist slime. Scumbags. Liberal HACKS.

YOU WANT TO TALK ABOUT FAKE NEWS? Look no further than Snopes.

Fact-check that you losers.

MERRY CHRISTMAS AND GOD BLESS! 

Dean James III% AMERICA’S FREEDOM FIGHTERS

 Please share this on all Social Media!

Like this article?

Facebook Comments